dijous, 20 d’octubre del 2016

Ortografia en català. La r i rr

A català esteim repassant l'ús de la r i rr. Aquí vos deix un parell d'activitats per repassar.

http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/ortografia/cm07.htm
http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/ortografia/ci07.htm

I ara un repte final...
Qui será capaç d'aprendre aquest embarbussament? Que no se't trabi la llengua!
 
Per la carretera, un carreter
porta un carro amb quatre rodes.
Per la carretera, un carreter
descarrega i passi-ho bé.







25 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Quan m'ajupia codonys collia
    Quan m'aixecava, codonys agafava
    De genollons, collia, collia
    De genollons, collia, codonys.
    Tomas Monter Alegre

    ResponElimina
  3. Una gallina xica, pica, camatorta i ballarica
    va tenir sis polls xics, pics, camatorts i ballarics.
    Si la gallina no hagués sigut xica, pica, camatorta i ballarica,
    els sis polls no haguessin sigut xics, pics, i ballarics.

    Aina

    ResponElimina

  4. Duc pa sec al sac, m'assec on sóc, i el suco amb suc.

    ResponElimina
  5. policia
    Policia policia no atrapes al ladron
    atrapa el chico que me robó el corazón




    Tarda de tardor
    Va caure de l’arbre
    l’última fulla,
    no pas pel vent;
    del vent, ni parlar-ne,
    que fou la caiguda
    per avorriment!

    ResponElimina
  6. Barcelona sona si la bossa sona. Però tant si sona com si no sona, Barcelona és bona.

    carla campos

    ResponElimina
  7. En Pinxo va dir a en Panxo:
    - Vols que et punxi amb un punxó?
    I en Panxo va dir a en Pinxo:
    - Punxa'm, però a la panxa no!

    Kaja

    ResponElimina
  8. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  9. La boteta de vi vi té.
    Té tap?
    Tap té.
    Té tap i tapó?
    Tap i tapó té.

    ResponElimina
  10. En Pinxo va dir a en Panxo:
    - Vols que et punxi amb un punxó?
    I en Panxo va dir a en Pinxo:
    - Punxa'm, però a la panxa no!

    Alejandro

    ResponElimina
  11. Tinc Una gana, hijo Una i Una establecido,
    Que No menjo, ni dormo, ni bec,
    si menjava, dormia i Beviá,
    la gana, La Son i la serie em passarien,
    però com Que No menjo, ni dormo, ni bec,
    sin em passa ni la gana, ni la hijo, ni la serie.

    ResponElimina
  12. Setze jutges d'un jutjat
    mengen fetge d'un penjat
    si el penjat es despenja
    es menjarà el fetge
    dels setze jutges
    que l'han jutjat.

    nerea merenciano

    ResponElimina
  13. El que et dec, Didac, dic que és poc,
    i, com et dic, no sóc ric,
    si no t'ho pago d'un cop,
    t'ho pagaré a poc a poc.

    ResponElimina
  14. En cap cap cap el que cap en aquet cap.

    ResponElimina
  15. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  16. Molt bé a tots els que ja heu fet el vostre comentari aportant alguns embarbussaments! M'ha encantat llegir-los. Entre tots feim els bloc molt més dinàmic, entretingut i interessant.
    Gràcies a tots i fins demà!

    Aina

    ResponElimina
  17. El cel esta enrajolat.

    qui el desenrajolarà

    El desenrajolador que el desenrajoli

    bon desenrajolador serà.

    Lluc R.

    ResponElimina
  18. En Pinxo va dir a en Panxo:
    - Vols que et punxi amb un punxó?
    I en Panxo va dir a en Pinxo:
    - Punxa'm, però a la panxa no!

    ResponElimina
  19. Diu qui, diu jo, diu si, diu tu, diu qui, diu jo, diu no, diu Ah!

    ResponElimina
  20. Tinc una gana, una son i una set,
    que no menjo, ni dormo, ni bec,
    si menjava, dormia i bevia,
    la gana, la son i la set em passarien,
    però com que no menjo, ni dormo, ni bec,
    no em passa ni la gana, ni la son, ni la set

    Andrea Torres Montero

    ResponElimina
  21. Molts bons els emberbussaments, ara voreu el meu. LLetra F

    La fada Flora fa una festa amb farina fina.

    Que fi fa el cafè el cafeter Delfí.

    En Ferran, ferrer feia fum i foc ferran ferro fort.

    En Feliü fa foc de fusta a la festa de la Floresta.

    ResponElimina